Kamis, 26 November 2015

Mengurangkan Peluh ketiak - Cara Deal Dengan peluh Tambahan

Mengurangkan Peluh ketiak - Cara Deal Dengan peluh Tambahan

Ketiak peluh boleh diterima apabila seseorang itu bekerja di luar, berjoging, atau melakukan kerja-kerja rumah kerana ia dijangka. Tetapi apabila duduk di meja, menonton filem, atau keluar dengan kawan-kawan ia adalah isu peka tidak mahu menarik perhatian orang yang rasa basah atau bau.

Kepada mereka yang mengalami keadaan ini terdapat beberapa matlamat yang sama untuk mengurangkan rasa basah atau sekurang-kurangnya kemunculan kebasahan dan kedua untuk mengurangkan bau. Ada beberapa perkara yang boleh dilakukan untuk membantu mengurangkan ketiak peluh.

Satu menetapkan mudah kepada masalah ini menggunakan pad ketiak, pengawal, atau perisai. Ini pergi oleh pelbagai nama tetapi semua konsep yang sama. Ia adalah satu pad dan kadang-kadang bahan disemai ke dalam kaos yang direka untuk menyerap peluh dan kering secepat yang mungkin. Manfaat ini adalah bahawa jika sehelai pakaian yang berlaku kepada menjadi basah dengan peluh, ia juga mungkin menjadi salah satu di bawah yang bertentangan dengan lapisan dilihat oleh orang lain.

Bau adalah kesan sampingan sukar berpeluh untuk menangani. Bakteria dalam peluh adalah apa yang menyebabkan bau. Pengurangan bakteria akan menghilangkan bau atau membantu mengurangkannya. Mengambil mandi atau pancuran, terutama sebelum keluar, dan menggunakan sabun antibakteria di kawasan yang bermasalah memastikan bahawa semua bakteria atau sebanyak mungkin dibersihkan keluar. Peluh masih akan bau, tetapi ia lebih baik daripada bau peluh ditambah bakteria.

Kadang-kadang antiperspirants dengan sendirinya tidak mencukupi. Jika mereka, maka yang akan menjadi akhir semua penyelesaian kepada isu-isu ketiak berpeluh. Ia adalah perlu untuk membuat beberapa perubahan untuk membantu mengurangkan berpeluh. Mendapatkan betul terhidrat akan membantu mengurangkan peluh dengan mengawal suhu badan dalaman. Senaman yang kerap akan membantu mengurangkan berat badan dan meningkatkan peredaran. Mengelakkan sesetengah jenis makanan seperti makanan pedas akan menghalang berpeluh tambahan semasa keluar pada perlumbaan sosial.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar