Rabu, 25 November 2015

Yang lebih baik, Herba Asli atau ubat kimia?

Yang lebih baik, Herba Asli atau ubat kimia?

Hari ini, ada banyak perkara yang kita boleh menggantikan tetapi masih mempunyai keputusan yang sama. Salah seorang daripada mereka adalah herba di mana anda boleh gunakan untuk banyak perkara seperti perubatan, makanan tambahan, dan banyak perkara. Khas sekarang bahawa segala-galanya seolah-olah menjadi semakin mahal dan pada masa yang sama, kita mempunyai krisis ekonomi, kita tidak boleh berbuat apa-apa tetapi untuk mencari sesuatu alternatif untuk keperluan kita. Perkara herba yang baik telah diperkenalkan dan menjadi sangat berguna kepada orang. Bukan sahaja mereka mempunyai kesan yang sama seperti yang dari kimia, tetapi pada masa yang sama, ia adalah berpatutan.

Biar saya beritahu anda sedikit latar belakang mengenai herba. Herba manuskrip yang mengandungi nama dan perihal tumbuh-tumbuhan, biasanya dengan maklumat mengenai bernilai intrinsik mereka dan khususnya perubatan, tonik mereka, masakan, toksik, hallucinatory, aromatik, atau kuasa ajaib, dan legenda yang berkaitan dengan mereka. Jadi ringkasnya, herba sebenarnya adalah sebuah buku yang mengandungi maklumat tentang tumbuh-tumbuhan dan penggunaannya. Saya fikir bahawa dirinya herba tumbuh-tumbuhan dan sebab mengapa kita panggil ia seperti perubatan herba adalah kerana ia adalah ubat yang berasal dari tumbuh-tumbuhan. Nah, dari segi teknikal, ia adalah, tetapi maksud sebenar akan menjadi sebuah buku tentang tumbuh-tumbuhan untuk perubatan. Adakah anda mendapat apa yang saya maksudkan? Jika tidak, cuba membaca lebih lanjut mengenai herba di internet.

Walau bagaimanapun, orang lain berfikir bahawa menggunakan bahan kimia yang masih lebih baik daripada herba. Jadi saya mengkaji lebih lanjut mengenai perbezaan di antara herba dan kimia dan yang mana satu yang lebih baik. Ramai yang melanggan dengan gaya hidup semula jadi percaya bahawa penawar semula jadi dan ubat-ubatan yang lebih berkesan bukan sahaja merawat tetapi juga mencegah penyakit, penyakit, dan kesan jangka panjang mereka. Malangnya, FDA (Pentadbiran Makanan dan Dadah) tidak membenarkan makanan tambahan herba untuk diklasifikasikan sebagai ubat-ubatan atau dadah. Mereka mengatakan bahawa ubat-ubatan kimia pernah semulajadi yang diperolehi daripada tumbuh-tumbuhan dan haiwan. Cuma sains menjadi maju dalam teknologi yang mereka menemui cara untuk menghasilkan produk-produk ini tanpa menggunakan tumbuh-tumbuhan dan haiwan.

Jika anda akan bertanya, saya lebih suka kedua-duanya. Bagi saya, produk herba adalah sesuatu yang boleh kita gunakan untuk mengekalkan badan yang baik dan sihat selagi doktor anda memberikan kelulusan untuk menggunakan perkara seperti ini. Bagi produk kimia, mereka lebih untuk kelegaan segera dan untuk kegunaan kecemasan seperti serangan jantung, ketegangan hyper, dan juga strok. Ketahui pertama tentang sesuatu sebelum menggunakannya. Yang masih cara terbaik untuk mengetahui apa yang baik untuk badan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar